Friday, March 25, 2011

smile-out-quietly

Bismillahirrahmanirrahim.

CERITA CUTI

Saya cuti sejak 8 mac dan sekarang dah 26 mac. Kejap je rasa. Sangat kottt. Hmm santai-santai je ok? Ni post peribadi. Saya nak keluarkan diri saya daripada keformalan yang kadang-kadang saya rasa entah apa-apa.

Actually, lots had happened in this fatrah. Fuh. Menguji. Sangat.

Saya kena belajar.
Saya kena marah (dimarah la maksudnya)
Saya kena memamahami
Saya kena jadi rajin (tapi rasanya... hmmm)
Saya kena kuat. huhu
Saya... saya.... dan saya....


Nak menangis (time cuti ni?) oh tu perkara biasa. Tapi takpe, kan saya kata saya sedang belajar kuat, jadi, no tears rolling down my cheeks. dun worrrrrry, dear.

Belajar. Saya tgh nak expert-kan diri dengan memasak, yet I found I got little chance to do with it. Ok, takpe. Tapi saya belajar jugak. Inspirasi saya lah suruh saya belajar. =D Fikir-fikirkan, actually, if guys don't know how to cook, they really will take it for granted. Menyesal beb. Hehe. Kalau perempuan? Lagila!

Kena marah? entahlah, semenjak dua tiga menjak ni, I feel like these invisible people really being syadid against me. Syadidnyeee!!! At first, I couldnt stand the pressure. Sebab... iyelah mula-mula layan orang macam biasa je, kemudian tiba-tiba langsung tak layan? Musykil. Saya salah apa? Hmm, ada inspirasi saya nasihat saya. Kena HUSNODZON la cik Qurrah. Yup, bukan sorang je yang buat macam ni, tapi 3,4 orang. Rasa macam risau orang marah atau ada terasa dengan saya, tu yang saya rasa KENA MARAH kot? Takpe, ini termasuklah dalam saya kena MEMAHAMI. Mereka semua ada aulawiyat/prioriti masing-masing. Saya bukan prioriti mereka. I am just one simple person whom they had nothing to do with me. So, I'm being left. Tapi mereka masih ingat sayalah, insyaAllah.

Saya kena rajin? Tadi saya teliti balik sajak-sajak saya yang tergendala. Ah! Agak... kecewa dgn diri sendiri sebab cuti ni saya malas nak berkarya. Rasa berdosa. I did AN attempt. Only once. The first attempt failed so I refused to do anymore attempt. Punyalah putus asa. Adui.

Faiza 'azamta fatawakkal 'alallah. [Kenapa saya tak amalkan ayat yang saya dah hafal? Muhasabah...]

Saya akan balik semula DQ 2/3 april ni. Untuk tasmi' tambahan, belum lagi naik sem 3. [Dah nak masuk 2nd year dahhh =) ] So, naik sem bulan Mei nanti, ramai adik akan jadi junior. Ada sepupu & junior saya nak masuk DQ. You are most welcome! Seronoklah ada geng. (Tapi sedih sebab mereka lelaki, so, tetap sensorang maa...)

CERITA RESULT

Alhamdulillah, my brother made it! SPM 11A! 6 A+ 5A. Subhanallah, Maha Suci Allah yang dah cipta manusia sebjiak dia. Kakak dia dulu biasa-biasa je. Alhamdulillah, boleh survive lagi atas dunia ni. Adikku, memang otak genius anugerah Allah. Ya Allah, harap dia bermanfaat utk ummah ini :) Dia nak ceburi bidang biomedical engineering. Doakan ye?

Result saya? Ooppss, biarlah rahsia. Nak tahu, tanya saya personally. Doakan saya dapat habis diploma dgn MUMTAZ, bersama redha Allah. Kejayaan tanpa redha Allah, tak beerti. Na'udzubillahi mindzalik.

SOQ

smile out quietly mcm ni =]
kalau LOL. XD. LOL tu ketawa yang tahap paling dahsyat. Lagi dahsyat ada? Ada ada! ROTFL. rolling on the floor laughing. Makanya, ikutlah sunnah Rasulullah, cuma SOQ. =]

INSPIRASI SAYA

My small happy family. Abah mama yang nak saya jadi anak yang Qurratulain. Adik2 yang nak saya jadi kakak terbaik! InsyaAllah.

Sahabat2 yang dekat di hati, farahfarhanah my aniq, sakinah my andak, izzati my ateh, kaknur my alang, ummul my achik, dan ada lagi orang2 bertuah yang terpaksa saya rahsiakan nama mereka atas pemintaan. Huhu.


Baiklah, sebelum terjadi radiasi dan infeksi kemelalutan yag superduperhyper, baik saya hentikan dulu celoteh ni. Maaf kalau saya telah membuang masa anda. Tapi saya harap sangattttttt ^^, siapa yang baca ni, sila doakan saya diredhai Allah ok?

Moga sahabat2 pembaca juga diredhai Allah dalam tiap hela nafas detik nyawa... amiin.

Adios. Assalam.

0 comments:

Post a Comment